tisdag 19 juli 2011

Väderleksprognosen stämde inte idag heller

Inte trodde vi väl igår kväll att det skulle vara sol hela dagen idag. Det skulle ju regna på förmiddagen... Men ikke, inget regn idag. Jo, förresten, det kom några droppar när vi kom tillbaka till stugan, när det var dags för taccos.

Det här med vädret alltså, det är ju där hela tiden, men så oförutsägbart ändå. I lördags var jag helt förtvivlad för att det såg ut att bli regn varje dag under min vistelse här i Bohuslän. Men nu! Nu är det ju sol och varmt och fint! Vädret, jag säger bara, vädret, tack för att du finns.

Idag fick jag klättra fina Slippery when wet igen. Lite wet, men inte särskilt slippery. Lite geggig i sprickan, men det var fint ändå. Bra att vi hade tejpat oss, Elinor och jag. Och medan vi var fantastiskt glada över att ha kommit upp i solskenet på den leden, så fick Line och Pernilla klättra andra superfina leder i andra ändan av klippan, så som Bergkristis polska och Granitsnoken. Svaneberget är fint. Det var dagens tredje klippa för oss. Sedan var vi nöjda och trötta. Fast jag hade gärna klättrat Bergkristis polska jag med, men det får bli en annan dag. /Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar