söndag 24 juli 2011

Vad blir nästa träff?

Nyss hemkommen från Bohuslän. Jag sitter och funderar på vad som blir nästa GGH-träff. Inte kan det väl vara så långt fram som i september? Är det någon som har någon träff på gång?

Jag bara måste lägga upp några fler bilder från vår Bohuslänsvecka. Det var en fin vecka.
Elinor leder i Granitgrottan. Där var vi tack vare regnet på måndagsmorgonen. Det var fint där, kan tänka mig att åka tillbaka dit. För er som inte varit där: den finns inte med i Bohus-föraren, men i Göteborgsföraren (?) och på Sverigeforaren.se. Det är sportklättring, mestadels väldigt överhängande. Men vi klättrade ett par leder som inte var så överhängande.  Rekommenderas alltså. Vill man bara klättra topprep får man ta med sig någon som kan leda upp, för det går inte att sätta topprep uppifrån (vad jag vet).

Ett glatt gäng i Granitgrottan. Helena, Pernilla, Elinor och Line.

Ingela topprepar något klurigt på Vettekullen. Vettekullen rekommenderas, men inte en varm sommardag... Morgonpigg som jag är hade jag trott att vi skulle komma dit lite tidigare:-) Vettekullen ligger nära Hallindens busstation. Det finns en 4+, sedan är det en hård femma och uppåt.

Pernilla klättrar Skitrännan (eller Skitsprickan, kanske det var) på Vettekullen. Den var inte skitig, men hade en klurig (och i solen hal) start. Leden orsakade till och med, i frustrationen över att det var hårt och klurigt, ett par svordomar och något ännu värre, nämligen "jag hatar klättring!" Inte av Pernilla dock.

I väntan på att få följa på denna fantastiskt fina led - Bergkristis polska på Svaneberget. Tejp rekommenderas varmt, även om jag hade behövt tejpa ännu mer. Men vilken lycka det var att få klättra den! Tack Ingela för att du ledde upp den, och det med bravur! Svaneberget är helt klart ett av mina favoritberg. Det finns ju inte jättemånga leder där, men de jag klättrat hittlls där - Bergkristis polska, Bohusvals och Slippery when wet, är alla superfina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar